نيوفيت newvet

تحية طيبة زائرنا العزيز نرجو منك االتسجيل معنا على منتدانا او التعريف بنفسك اذا كنت عضو

مع تحيات ادارة المنتدى

نيوفيت newvet

| الطب البيطرى الحديث | الاطباء البيطريين |
 
الرئيسيةالتسجيلدخولدخول

شاطر | 
 

 لا تفرط فيمن يشتريك000ولا تشتري من باعك

اذهب الى الأسفل 
انتقل الى الصفحة : الصفحة السابقة  1, 2
كاتب الموضوعرسالة
The Infintude
مشرف المنتدى العامavatar

انثى
عدد المساهمات : 1022
نقاط : 16699
العمل/الترفيه : dr_vet

مُساهمةموضوع: لا تفرط فيمن يشتريك000ولا تشتري من باعك   الإثنين 2 أغسطس 2010 - 16:24

تذكير بمساهمة فاتح الموضوع :

لا تندم على حب عشته ,,
حتى ولو صار ذكرى تؤلمك ..
فاذا كانت الزهور قد جفت وضاع عبيرها
ولم يبقى منهاغير الأشواك

فلا تنسى أنها منحتك عطراً جميلاً أسعدك

لا تكسر أبداً كل الجسور مع من تحب
فربما شاءت الأقدار لكما يوماً لقاء يوماً آخر
يعيد ما مضى ويصل ما انقطع
فاذا كان العمر الجميل قد رحل
فمن يدري ربما انتظرك عمر اجمل

واذا قررت يوماً ان تترك حبيباً فلا تترك له جرحاً
فمن اعطانا قلباً لا يستحق أبداً منا ان نغرس فيه سهماً
أو نترك له لحظة ألم تشقيه

وما اجمل ان تبقى بينكما لحظات الزمن الجميل
واذا فرقت الأيام بينكما فلا تتذكر
لمن كنت تحب غير كل احساس صادق

ولا تتحدث عنه إلا بكل ما هو رائع ونبيل
فقد اعطاك قلباً ,, وأعطيته عمر
وليس هناك اغلى من القلب والعمر في حياة الانسان

واذا جلست يوماً وحيداً
تحاول ان تجمع حولك ظلال أيام جميلة عشتها مع من تحب

اترك بعيداً كل مشاعر الألم والوحشة التي فرقت بينكما

حاول ان تجمع في دفاتر أوراقك كل الكلمات الجميلة
التي سمعتها ممن تحب
وكل الكلمات الصادقة التي قلتها لمن تحب .....

وأجعل في أيامك مجموعة من الصور الجميلة
لهذا الانسان الذي سكن قلبك يوماً ,, ملامحه ,,
وبريق عينيه الحزين ,, وابتسامته في لحظة صفاء ,,
ووحشته في لحظة ضيق ,, والأمل الذي كبر بينكما يوماً ,,
حتى وإن كان قد ذبل ومات

اذا سألوك يوماً عن انسان أحببته فلا تقل سراً كان بينكما
ولا تحاول أبداً تشويه الصورة الجميلة لهذا الانسان الذي أحببته
اجعل من قلبك مخبأ سرياً لكل أسراره وحكاياته
فالحب اخلاق قبل ان يكون مشاعر

واذا شاءت الأقدار واجتمع الشمل يوماً
فلا تبدأ بالعتاب والهجاء والشجن

وحاول ان تتذكر آخر لحظة حب بينكما
لكي تصل الماضي بالحاضر ولا تفتش عن أشياء مضت
لأن الذي ضاع ,, ضاع ,, والحاضر أهم كثيراً من الماضي
ولحظة اللقاء أجمل بكثير من ذكريات وداع موحش
و حاول ان تتجنب اخطاء الأمس التي فرقت بينكما
لأن الانسان لا بد ان يستفيد من تجاربه
ولا تحاول أبداً أن تصفي حسابات

أو أن تثأر من انسان أعطيته قلبك

لأن تصفية الحسابات عملة رخيصة في سوق المعاملات العاطفية ،
والثأر ليس من أخلاق العشاق ...
ومن الخطأ ان تعرض مشاعرك في الأسواق
وان تكون فارساً بلا أخلاق

واذا كان لابد من الفراق فلا تترك للصلح باباً الا مضيت فيه
اذا اكتشفت ان كل الأبواب مغلقة
وان الرجاء لا امل فيه
وان من احببت يوماً اغلق مفاتيح قلبه
وألقاها في سراديب النسيان .!!هنا فقط أقول لك :
إن كرامتك اهم كثيراً من قلبك الجريح
حتى وان غطت دماؤه سماء هذا الكون الفسيح
فلن يفيدك أن تنادي حبيباً لا يسمعك

وان تسكن بيتاً لم يعد يعرفك أحد فيه
وان تعيش على ذكرى انسان فرط فيك بلا سبب
في الحب لا تفرط فيمن يشتريك ,, ولا تشتري من باعك ..!

منقول
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

كاتب الموضوعرسالة
botshy
عضو مشارك
عضو مشارك


عدد المساهمات : 191
نقاط : 15932

مُساهمةموضوع: رد: لا تفرط فيمن يشتريك000ولا تشتري من باعك   الجمعة 6 أغسطس 2010 - 11:12

ااااااااااااااااه . د الكلام ليكى يا جارة بقه!
انتو كده هتجننونى. انا مش عارفة حد منكم خالص
عموما الغرباوية والسنطاوية والطنطاوية كرمه وجدعان اوى. اهل طنطا تحس فيهم بالطيبة والخير بجد.
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
محمد عنانى
مشرف المنتدى العامavatar

ذكر
عدد المساهمات : 1135
نقاط : 17135
العمر : 29

مُساهمةموضوع: رد: لا تفرط فيمن يشتريك000ولا تشتري من باعك   الجمعة 6 أغسطس 2010 - 13:25

هههههههههههههههههههههههههه
الغرباويه دول على راسنا من فوق وخصوصا السنطاويه أهل الكرم كله أنا روحت هناك معزوم مره بس كانت عزومه من الآخر
علشان كده أنا متبشر خير فى بوتشى إننا مش هنتقلب فى الفرح يعنى
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
The Infintude
مشرف المنتدى العامavatar

انثى
عدد المساهمات : 1022
نقاط : 16699
العمل/الترفيه : dr_vet

مُساهمةموضوع: رد: لا تفرط فيمن يشتريك000ولا تشتري من باعك   الجمعة 6 أغسطس 2010 - 15:22

الغرباويه طبعا ناس محترمه وجدعه فعلا كفايه انكوا منها
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
botshy
عضو مشارك
عضو مشارك


عدد المساهمات : 191
نقاط : 15932

مُساهمةموضوع: رد: لا تفرط فيمن يشتريك000ولا تشتري من باعك   السبت 7 أغسطس 2010 - 9:45

ما تقلقش يا عنانى بس كنت عند مين بقه ف السنطة ؟ حد معانا ف الدفعة؟
عموما انتو هتنورونى بس ابقو اعملولى منظر بقه ف الفرح
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
metcho
مشرف القسم الرياضىavatar

ذكر
عدد المساهمات : 908
نقاط : 17430

مُساهمةموضوع: رد: لا تفرط فيمن يشتريك000ولا تشتري من باعك   السبت 7 أغسطس 2010 - 16:47

يانهار ابيض دة انا اتبهدلت خالص بقى انا ياعنانى معفن ماشى حسابك معايا بعدين وانتى يا infintude سايباة كدة ولا اى تعليق ماشى
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
د/محمود البحراوى
عضو فضى
عضو فضى
avatar

ذكر
عدد المساهمات : 686
نقاط : 16753
العمر : 29
العمل/الترفيه : vet

مُساهمةموضوع: رد: لا تفرط فيمن يشتريك000ولا تشتري من باعك   السبت 7 أغسطس 2010 - 19:24

بما انك يا بوتشى من طنطا فين بقى الحمص والحلاوه بتاعت السيد البدوى؟
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
محمد عنانى
مشرف المنتدى العامavatar

ذكر
عدد المساهمات : 1135
نقاط : 17135
العمر : 29

مُساهمةموضوع: رد: لا تفرط فيمن يشتريك000ولا تشتري من باعك   السبت 7 أغسطس 2010 - 20:14

يا باشا ده بس من حلاوة الروح ده أنت عمنا يا كبير
وعلى رأى المثل القرش الأبيض ينفع فى اليوم الأحمر
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
محمد عنانى
مشرف المنتدى العامavatar

ذكر
عدد المساهمات : 1135
نقاط : 17135
العمر : 29

مُساهمةموضوع: رد: لا تفرط فيمن يشتريك000ولا تشتري من باعك   السبت 7 أغسطس 2010 - 20:19

أما مين اللى كنت عنده فى السنطه يا بوتشى فده واحد زميلنا فى الدفعه ومعانا فى السكشن ومش هقول اسمه علشان هوا ما بيحبش السمعه أما لو بقى ضغطو عليا هقول إن اسمه محمود رغم إن قليلين من أصحاب الاسم ده اللى بيطلعوا ليهم لزمه ................ لا مؤاخذه يا ميتشو
وبعدين إنتى اعزمينا بس وهنعملك فرح مش هتنسيه أبدا ده إحنا هنخليها حريقه وآهو قسم الحروق فى مستشفى طنطا يشتغل بدل ما هو آعد من غير شغل . ههههههههه
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
botshy
عضو مشارك
عضو مشارك


عدد المساهمات : 191
نقاط : 15932

مُساهمةموضوع: رد: لا تفرط فيمن يشتريك000ولا تشتري من باعك   الأحد 8 أغسطس 2010 - 10:54

ربنا يستر والفرح يعدى من غير ضحايا
اما بالنسبة للحمص والحلاوة. صدقنى انا بعرف بالصدفة ان فى مولد للسيد البدوى ومش من البيت مثلا !لا د من القطر عشان بيبقى زحمة اوى. واضح ان الشرقية بتحب السيد الببدوى اوى .!
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
محمد عنانى
مشرف المنتدى العامavatar

ذكر
عدد المساهمات : 1135
نقاط : 17135
العمر : 29

مُساهمةموضوع: رد: لا تفرط فيمن يشتريك000ولا تشتري من باعك   الأحد 8 أغسطس 2010 - 16:54

ههههههههههههههههه أوى الشراقوة بيحبو التصوف والطرق والكلام ده
ربنا يعافينا من الخرف ده
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
The Infintude
مشرف المنتدى العامavatar

انثى
عدد المساهمات : 1022
نقاط : 16699
العمل/الترفيه : dr_vet

مُساهمةموضوع: رد: لا تفرط فيمن يشتريك000ولا تشتري من باعك   الأحد 8 أغسطس 2010 - 20:46

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] كتب:
يانهار ابيض دة انا اتبهدلت خالص بقى انا ياعنانى معفن ماشى حسابك معايا بعدين وانتى يا infintude سايباة كدة ولا اى تعليق ماشى


والله ياميتشو انا مارضيتش طبعا بالهوا قاله وزعلت خالص وقولت ازاى عناني يقول كدا ع صحبه اللي بيقول عليه حبيبه
بس قلت بقي انتوا أصحاب سكشن واحد

وأتصرف انت معاه
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
محمد عنانى
مشرف المنتدى العامavatar

ذكر
عدد المساهمات : 1135
نقاط : 17135
العمر : 29

مُساهمةموضوع: رد: لا تفرط فيمن يشتريك000ولا تشتري من باعك   الأحد 8 أغسطس 2010 - 23:27

ده إنتى مش بتهدى ده انتى بتولعيها
وقعتى فيا البحراوى وهتوقعى فيا ميتشو أنا كده هنطرد من السكشن رسمى يا جدعان
حد يسكت المشرفه دى
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
botshy
عضو مشارك
عضو مشارك


عدد المساهمات : 191
نقاط : 15932

مُساهمةموضوع: رد: لا تفرط فيمن يشتريك000ولا تشتري من باعك   الإثنين 9 أغسطس 2010 - 11:22

بس يا ولاد يا قطاقيط . كده ماما بوتشى هتزعل منكم وهتحرمكم من المصروف!!!
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
محمد عنانى
مشرف المنتدى العامavatar

ذكر
عدد المساهمات : 1135
نقاط : 17135
العمر : 29

مُساهمةموضوع: رد: لا تفرط فيمن يشتريك000ولا تشتري من باعك   الإثنين 9 أغسطس 2010 - 21:55

ههههههههههههههههههههههههههههه
لا بلاش علشان خاطرى كله إلا المصروف
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
The Infintude
مشرف المنتدى العامavatar

انثى
عدد المساهمات : 1022
نقاط : 16699
العمل/الترفيه : dr_vet

مُساهمةموضوع: رد: لا تفرط فيمن يشتريك000ولا تشتري من باعك   الثلاثاء 10 أغسطس 2010 - 19:53

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] كتب:
ده إنتى مش بتهدى ده انتى بتولعيها
وقعتى فيا البحراوى وهتوقعى فيا ميتشو أنا كده هنطرد من السكشن رسمى يا جدعان
حد يسكت المشرفه دى

ههههههههههههههههه
لا ياعناني دا انا غلبانه ومابوقعش حد في حد كل واحد عنده عقله وبيفكر فانا ماليش دعوه

هوا انت ماقدرتش ع البحراوي ههههههههههه
يا فضحتي يافضحتي
البحراوي غلب عناني
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة] [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة] [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 
لا تفرط فيمن يشتريك000ولا تشتري من باعك
الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 2 من اصل 2انتقل الى الصفحة : الصفحة السابقة  1, 2

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
نيوفيت newvet  :: سلة المهملات :: الخواطر الادبية-
انتقل الى:  
المشاركات المنشورة بالمنتدى لاتعبر بالضرورة عن رأي إدارة المنتدى ولا تمثل إلا رأي أصحابها فقط
Powered by
phpBB Version2
Copyright ©2010 - 2011, Jelsoft Enterprises Ltd