نيوفيت newvet
هتطلب ايه من الجنى؟ 303fpd11
تحية طيبة زائرنا العزيز نرجو منك االتسجيل معنا على منتدانا او التعريف بنفسك اذا كنت عضو

مع تحيات ادارة المنتدى
نيوفيت newvet
هتطلب ايه من الجنى؟ 303fpd11
تحية طيبة زائرنا العزيز نرجو منك االتسجيل معنا على منتدانا او التعريف بنفسك اذا كنت عضو

مع تحيات ادارة المنتدى
نيوفيت newvet
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

نيوفيت newvet

| الطب البيطرى الحديث | الاطباء البيطريين |

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخولدخول

هتطلب ايه من الجنى؟

بريق الماس
روضة الجنان
د/ جمال العيسوى
lo2lo2a
8 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
lo2lo2a
عضو فضى
عضو فضى
lo2lo2a

انثى

هتطلب ايه من الجنى؟ Empty
مُساهمةموضوع: هتطلب ايه من الجنى؟   هتطلب ايه من الجنى؟ Icon_minitimeالسبت 6 مارس 2010 - 19:08

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

بسم الله الرحمن الرحيم

افرض لو فى يوم طلع لك جنى او عفريت وقالك ربنا بعتنى ليك عشان احقق ليك تغير واحد فى حياتك ومش شرط فى حياتك الشخصيه او فى شخصيتك ممكن فى حياه الاخرين من حولك او حاجه نفسك فى يوم من الايام تصحى من النوم تلاقيها اتغيرت فى ناس هتقول الواحد لازم يشتغل ويجتهد مع اللى عايز يغيره فى اى حاجه بس يا جماعه ده جنى وربنا هو اللى بعته عشان يغيرلك اللى نفسك فيه لان فينا ناس كتير مش راضيه وربنا باعت لينا حل سريع عشان نرضى لما الحاجه اللى مضيقانا اتغيرت والدنيا بقى لونها فعلا بنفسجى او حتى بالوان الطيف بس اهم حاجه لما الحاجه اللى الجنى هيغيرها لينا هنمشى كلنا مبتسمين وراضين على كل حاجه فى الدنيا ونحمد الله على كل شئ
ومش قصدى انكم مش راضين لا كلنا الحمد لله راضين وبنحمد ربنا بس ايه اللى عيزه يتغير فى الدنيا
معلش طولت عليكم وارجو منكم ان تتقبلون موضوعى بصدر رحب واعرف ايه اللى نفسكم يتغير فى كل حاجه وبعد كده احنا نطلع الجنى من انفسنا كى نحقق رضى انفسنا
lo2lo2a
عضو فضى
عضو فضى
lo2lo2a

انثى

مُساهمةموضوع: رد: هتطلب ايه من الجنى؟   هتطلب ايه من الجنى؟ Icon_minitimeالسبت 6 مارس 2010 - 19:21

انا شخصيا هبدأ واللى نفسى اصحى من النوم والاقيه اتغير بجد هو ان ربنا ينزع الحقد من قلوب كل البشر قصدى ينفسن ويبقى فى نفسه حاجه ويحقدعلى غيره عشان عنده الحاجه دى وهو مش عنده يعنى ايه المشكله لو حبينا الخير لكل الناس والانسان يفرح لما الخير يعم على البشر ومش كل واحد يحكى للتانى همومه وميحكيش افراحه عشان ميحسدوش عن نفسى لو الحاجه دى اتغيرت كل الدنيا هتتغير وكل البشر هيكونوا راضين باللى ربنا قسمه ليهم ومش هيكون فى طمع لانك ذى ما هتحب الخير ليك هتحبه لكل البشر واتمنى كل البشر يعيشوا سعدى ومفيش حاجه تنكد عليهم
lo2lo2a
عضو فضى
عضو فضى
lo2lo2a

انثى

مُساهمةموضوع: رد: هتطلب ايه من الجنى؟   هتطلب ايه من الجنى؟ Icon_minitimeالسبت 6 مارس 2010 - 19:53

(امى دائما بتدعى دعاء (اللهم انزع الحقد والكراهيه من قلوب زريتى ومن قلوب اخوتى و زريتهم وقلوب البشر اجمعين
ده اللى عيزه اغيره واللى هطالب بتغيره ان ربنا ينزع الحقد من قلوب كل البشر عشان يعم الخير على الكل كفايه انك لما بتدعى لحد الملايكه بترد عليك وتقول ولك ايضا
د/ جمال العيسوى

المدير العامالمدير العام
د/ جمال العيسوى

ذكر
العمل/الترفيه : دكتور بيطرى

مُساهمةموضوع: رد: هتطلب ايه من الجنى؟   هتطلب ايه من الجنى؟ Icon_minitimeالأحد 7 مارس 2010 - 15:48

ههههههههههه هو موضوع حلو خالص بس اعتقد ان امنيه واحده بس مش هتخلى الناس سعداء دا احنا عاوزين مايقرب من 100000000000000000000000000000 امنيه ويارب يكفو لكن ممكن الواحد يضحك على الجنى ويقله طلبى هو 10000000000000000000000000000000000000000 طلب ايه رايك ويطلب بقى اللى هو عاوزه
lo2lo2a
عضو فضى
عضو فضى
lo2lo2a

انثى

مُساهمةموضوع: رد: هتطلب ايه من الجنى؟   هتطلب ايه من الجنى؟ Icon_minitimeالأحد 7 مارس 2010 - 17:59

ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

وممكن تطلب من الجنى امنيه واحده تكفيك وتسعدك وتسعد اللى حوليك وبلاش طمع هى امنيه واحده بس
روضة الجنان
عضو مشارك
عضو مشارك
روضة الجنان

انثى

مُساهمةموضوع: رد: هتطلب ايه من الجنى؟   هتطلب ايه من الجنى؟ Icon_minitimeالإثنين 8 مارس 2010 - 18:09

كان سيدنا عمرو بن الخطاب يجلس مع اصحابه فقال لهم تمنوا؟ فقال واحد منهم اتمنى ان يملىء الله هذه الغرفة باموال كثيرة وانفقها كلها فى سبيل الله "لم يعجب الرد سيدنا عمرو" فقال لهم تمنوا مرة اخرى فرد واحد اخر من الصحابة وقال لهم اتمنى ان يملىء الله هذه الغرفة بالذهب والياقوت والمرجان والزبرجد وانفقها كلها فى سبيل الله " ومع ذلك لم يعجب هذا الرد سيدنا عمرو " فقال لهم اتمنى انا ان يملا الله هذه الغرفة برجال مثل " عبد الله بن رواحة" ليخرجوا فى سبيل الله

وهكذا لم ارى شىء اتمناه من الله الا ان يملأ هذه الدنيا برجال مثل عمرو بن الخطاب
lo2lo2a
عضو فضى
عضو فضى
lo2lo2a

انثى

مُساهمةموضوع: رد: هتطلب ايه من الجنى؟   هتطلب ايه من الجنى؟ Icon_minitimeالإثنين 8 مارس 2010 - 19:50

امنيه جميله جدا يا روضه الجنان
اللهم امين (يا رب الدنيا تتملى برجال مثل عمرو بن الخطاب ويكون اخوتنا وزريتنا وزريه المسلمين رجالا يتبعن سنه رسولنا الكريم قلبا وقالبا
بريق الماس
عضو مشارك
عضو مشارك
بريق الماس

مُساهمةموضوع: رد: هتطلب ايه من الجنى؟   هتطلب ايه من الجنى؟ Icon_minitimeالسبت 27 مارس 2010 - 20:10

انا لوطلعلى جنى مش هطلب حاجه خاااااااااالص مش لانى مش عايزه حاجه لا بس لانى هكون موت من الخضه طبعا هههههههههههه

لا بجد بقى هطلب ان الناس هحب بعض ونعيش من غير خيانه ولاغدر وفى سلام
lo2lo2a
عضو فضى
عضو فضى
lo2lo2a

انثى

مُساهمةموضوع: رد: هتطلب ايه من الجنى؟   هتطلب ايه من الجنى؟ Icon_minitimeالإثنين 29 مارس 2010 - 20:15

الــــــــــــــف بعد الشر عليكى من الخضه
ويا رب امين نعيش من غير خيانه ولا غدر وفعلا نعيش فى سلام
الف شكر ليكى يا بريق
سوما
عضو جديد
عضو جديد

مُساهمةموضوع: رد: هتطلب ايه من الجنى؟   هتطلب ايه من الجنى؟ Icon_minitimeالأحد 2 مايو 2010 - 22:58

انا هطلب من الجني
انه يعرفني مين الصادق ومين الكذاب
ومفيش حد يكذب عليه خالص
lo2lo2a
عضو فضى
عضو فضى
lo2lo2a

انثى

مُساهمةموضوع: رد: هتطلب ايه من الجنى؟   هتطلب ايه من الجنى؟ Icon_minitimeالإثنين 3 مايو 2010 - 18:33

يا ريت والله يا سوما انا تعبت من الكذب
محمد عنانى
مشرف المنتدى العاممحمد عنانى

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: هتطلب ايه من الجنى؟   هتطلب ايه من الجنى؟ Icon_minitimeالأحد 9 مايو 2010 - 5:36

يا ترى مسموح بالرجال تشارك فى وسط الجو الملئ بالنساء ده ........... لا مؤاخذه يا جيمى بس أنت بصراحه مش باين لوحدك ع العموم أنا معاك وإيد على إيد تساعد
أنا هعتبر الرد جه بالموافقه وهشارك
لو طلعلى جنى الأول لازم أعرف حدود قدرته علشان ما أطلبش طلب فوق طاقته وبعدين أشوف الرقم القومى بتاعه لحسن يكون ساقط قيد ولا حاجه ويدخلنى معاه فى مشاكل والأهم من ده كله لازم أسأله إن كان حزب وطنى ولا لأه طبعا يا جماعه ما هو لو حزب وطنى هعرف على طول إن البلد بتاعته هوا واللى خلفوه وهيقدر ينفذلى طلبى
طيب أطلب منه إيه ؟
أكيد حاجه مش صغيره ولازم تسعدنى........ مظبوط ؟
يبقى أطلب إيه إيه إيه ....................... ؟
أيوه عرفت هطلب منه يعمل خطة تحديد نسل لعيلة الريس علشان ما أشوفش إبن جمال مبارك وإبن إبنه فى الحكم ................... يا ترى هيقدر؟
بيتهيألى صعب أوى ............. ده مبارك قاعد من دلوقتى وعمال بيخطط للواد هيثم إبن تامر إبن منير إبن جمال علشان يشوف إزاى هيعتقل المعارضين فى زمنه وإزاى يمدد قانون الطوارئ وناوى يكتب ده فى وصيته
يلا ربنا يوفقه ما هو مش عيب تعمل لأولادك وأولاد أولادك برده ولا أنا غلطان
lo2lo2a
عضو فضى
عضو فضى
lo2lo2a

انثى

مُساهمةموضوع: رد: هتطلب ايه من الجنى؟   هتطلب ايه من الجنى؟ Icon_minitimeالأحد 9 مايو 2010 - 11:59

مش غلطان والبلد مش هتفضل على حالها ولا الحزب الوطنى هو اللى هيفضل حاكم بديل ان معظم الشعب المصرى بدأ يفوق وانت لو رجعت للتاريخ يا دكتور هتلاقى المصرين لما بيفوقوا ويبقوا ايد واحده بيقلبوا نظام الحكم والحمد لله ان احنا جيل الى حد ما فينا اللى عايز يغير ومش راضى على اللى موجود بس يا ريت لما نختار نختار صح ولما نحط هدف فعلا نحاول بكل جهدنا اننا نوصله مش نكسل ونرمى الحق على غيرنا او نعتمد فى التغير على غيرنا لاننا احنا اللى بايدنا نغير ونمحى السلبيات الكتير اللى بتواجهنا وخطوه خطوه هنعدل من انفسنا التغير مش بيجى من يوم وليله
ومتخفش الجنى ده ربنا اللى باعته ومش هو اللى بينفذ ليك طلباتك هو هيخليك تقولها وبكده انت هتعرف ايه اللى انت عيزه وانت اللى هتحققه مش الجنى
د/محمود البحراوى
عضو فضى
عضو فضى
د/محمود البحراوى

ذكر
العمل/الترفيه : vet

مُساهمةموضوع: رد: هتطلب ايه من الجنى؟   هتطلب ايه من الجنى؟ Icon_minitimeالأحد 9 مايو 2010 - 23:14

انا لما قرات الموضوع ده قعدت مع نفسى وفكرت لو فعلا طلعلى جنى هطلب منه ايه ؟ مش لاقيت اى حاجه اطلبها منه وده لسبب انى دايما بطلب من ربنا ثم من بابا يعنى فلنفرض لو انا طلبت من الجنى انجح واكون الاول لا قدر الله وانا مش بذاكر عمرى ما هانجح ولو طلعلى مليون جنى ليه لان ربنا مش هيسويك بواحد دحيح تانى حاجه ليه انت ما تعملشى اى حاجه انت عايزه بنفسك وبارادتك وعلى فكره لو فرضنا الجنى هاينفز الطلبات الجنى ده هايلعن اليوم اللى انولد فيه واللى قال فيه تطلب ايه بسبب الكسل والسلبيه اللى احنا فيها والكل بيقول انا مالى
lo2lo2a
عضو فضى
عضو فضى
lo2lo2a

انثى

مُساهمةموضوع: رد: هتطلب ايه من الجنى؟   هتطلب ايه من الجنى؟ Icon_minitimeالإثنين 10 مايو 2010 - 21:04

الجنى ده مش هيحقق رغبتنا هيخلينا نعرض افكارنا ونشوف عيزين ايه واحنا اللى المفروض نعملها
بس خطوه خطوه الموضوع هتطلب ايه من الجنى بي مقلتش هينفذها ولا لاء

مشكوووووووووووووور بحراوى
د/محمود البحراوى
عضو فضى
عضو فضى
د/محمود البحراوى

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: هتطلب ايه من الجنى؟   هتطلب ايه من الجنى؟ Icon_minitimeالثلاثاء 11 مايو 2010 - 0:45

الشكر لله عزوجل يا دكتوره لؤلؤه
محمد عنانى

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: هتطلب ايه من الجنى؟   هتطلب ايه من الجنى؟ Icon_minitimeالثلاثاء 11 مايو 2010 - 1:33

أكيد يا دكتوره التغيير منوط بينا إحنا الشباب لإن أعتقد أننا الطائفه الوحيده من بين الشعب المصرى اللى تقدر تتحمل عواقب التغيير وتبعاته وإحنا إن شاء الله اللى هنعيش علشان نشوف نتيجة تغييرنا ده
أما بالنسبه للإختيار فإختيارى ممكن يختلف عن إختيارك أو ممكن يوافقه لأن أكيد الأسس اللى كل واحد فينا بيفكر بيها هتختلف وكذلك اللى هيختار على أساسها وده الحريه بتكفله وده طبعا بينى وبينك لأن الحريه المباركيه لا تعطى إلا لمن ينتخب الرئيس القائد القدوة صاحب الإنجازات العظيمه اللى ما حدش سمع عنها قبل كده ............... ده طبعا لإنه راجل متواضع وما بيحبش يتكلم عن نفسه ( هههههههه ) وبس كده
لكن ممكن لو تناقشنا إما أن أقتنع برأيك فى إختيارك وإما أن تقتنعى برأييى فى إختيارى

أما بالنسبه ليك يا بحراوى فبباك مش هيعيشلك على طول ولازم طبعا تسأل ربنا كل حاجه لكن ربنا مش هيديلك اللى أنت عايزه إلا لو سعيت ليه فالأمر هيعود فى النهايه ليك يبقى أنت لازم تسعى لتحقيق كل ما تتمناه
أما كونه يتحقق أو لا فده شئ لا يعلمه إلا الله سبحانه وتعالى
وشكرا لؤلؤه على متابعة المشاركات والتعليق عليها
د/محمود البحراوى
عضو فضى
عضو فضى
د/محمود البحراوى

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: هتطلب ايه من الجنى؟   هتطلب ايه من الجنى؟ Icon_minitimeالثلاثاء 11 مايو 2010 - 16:38

هو ده اللى انا عايز اوصله من الموضوع وهو السعى والعمل لتحقيق ما تتمناه وبلاش من الكسل
lo2lo2a
عضو فضى
عضو فضى
lo2lo2a

انثى

مُساهمةموضوع: رد: هتطلب ايه من الجنى؟   هتطلب ايه من الجنى؟ Icon_minitimeالثلاثاء 11 مايو 2010 - 21:56

سبحان الله ربنا الحمد لله بعطى كل انسان اللى بيتمناه بقدر يعنى انت بتتمنى شئ ربنا هيدهولك بس مش كله حته منه وده عشان تفضل تشكره وتحمده لان الحاجه اللى بتتمناها دى محدش يعرف عنها غير ربنا انت بتطلبها منه فى الخفاء وسبحان الله والحمد لله على كل شئ

والشكر لله عز وجل على كل النعم التى انعم بها علينا
marmar
عضو جديد
عضو جديد
marmar

انثى
العمل/الترفيه : dr

مُساهمةموضوع: رد: هتطلب ايه من الجنى؟   هتطلب ايه من الجنى؟ Icon_minitimeالأربعاء 12 مايو 2010 - 21:07

انا بقى عايزة دهب ويقوووت ومرجاااااااااااااااااااااااااااان هههههههههههههههههههههههههههه
lo2lo2a
عضو فضى
عضو فضى
lo2lo2a

انثى

مُساهمةموضوع: رد: هتطلب ايه من الجنى؟   هتطلب ايه من الجنى؟ Icon_minitimeالجمعة 14 مايو 2010 - 2:51

marmar كتب:
انا بقى عايزة دهب ويقوووت ومرجاااااااااااااااااااااااااااان هههههههههههههههههههههههههههه

هتلاقيهم على اول شارع تانى ناصيه بس حاولى مش تتسرقى وانتى رايحه تاخديهم
محل زرونا تجد عندنا ما يسركم
هههههههههههههههههههه

نورتى يا مرمر
محمد عنانى

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: هتطلب ايه من الجنى؟   هتطلب ايه من الجنى؟ Icon_minitimeالسبت 15 مايو 2010 - 12:27

lo2lo2a كتب:
marmar كتب:

هتلاقيهم على اول شارع تانى ناصيه بس حاولى مش تتسرقى وانتى رايحه تاخديهم
محل زرونا تجد عندنا ما يسركم
هههههههههههههههههههه

نورتى يا مرمر

إنتى محتاجه حد يوصلك مغارة على بابا
ع العموم اللى يسألأ ........يتوه ما إنتى مش بتسألى على ربع جنيه تايه
هههههههههههههههههههههه
بس بجد يا لؤلؤة المحل اللى إنتى قولتى عليه جميل جدا ده من جماله اللى فيه ما كنتش شايف فيه أى حاجه
هههههههههه
يلا هيييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييه دنيا
lo2lo2a
عضو فضى
عضو فضى
lo2lo2a

انثى

مُساهمةموضوع: رد: هتطلب ايه من الجنى؟   هتطلب ايه من الجنى؟ Icon_minitimeالأحد 16 مايو 2010 - 11:58

بيركبوا نظارات هناك ليه مركبتش واحده كنت شفت كويس وكمان مجانا اصل من كتر الحاجات اللى بتبرق الناس بتجلها عمى الوان طبيعيه هههههههههههههههههههههه
اكيد مقابلتش ابو سريع اللى على الباب لانك لو قابلته كان عمل معاك احلى واجب
ونزلك فى الاسعار لو عرف انك بيطرى!!!!!!!!!!!!!!!!!
دنــــــــــــــــــــــــــــيا
عشها
بما
فيها
محمد عنانى

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: هتطلب ايه من الجنى؟   هتطلب ايه من الجنى؟ Icon_minitimeالثلاثاء 18 مايو 2010 - 17:52

ههههههههههههههههههه
لا ده انتى كده هتخلينى أرجع تانى
بس انتى ضامنه أبو سريع ده ؟
أصل إسمه مايطمنش
ليكون مخبر ولا حاجه ههههههههههههههههههههه
ع العموم تسلم إيديكى ع المرور الجميل ده

هتطلب ايه من الجنى؟
صفحة 1 من اصل 1