نيوفيت newvet
هذا ما حدث في غرفة العميد 303fpd11
تحية طيبة زائرنا العزيز نرجو منك االتسجيل معنا على منتدانا او التعريف بنفسك اذا كنت عضو

مع تحيات ادارة المنتدى
نيوفيت newvet
هذا ما حدث في غرفة العميد 303fpd11
تحية طيبة زائرنا العزيز نرجو منك االتسجيل معنا على منتدانا او التعريف بنفسك اذا كنت عضو

مع تحيات ادارة المنتدى
نيوفيت newvet
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

نيوفيت newvet

| الطب البيطرى الحديث | الاطباء البيطريين |

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخولدخول

هذا ما حدث في غرفة العميد

اللهم حرر الاقصي
Ali Hasan
رحيق
حسام المعظمى
dr_ahmed aasy
أحمد شعبان
10 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
أحمد شعبان
عضو مشارك
عضو مشارك

ذكر

هذا ما حدث في غرفة العميد Empty
مُساهمةموضوع: هذا ما حدث في غرفة العميد   هذا ما حدث في غرفة العميد Icon_minitimeالسبت 15 يناير 2011 - 15:48

أنا عارف إن الموضوع مش مكانه وجمال ممكن ينقله بس أنا عايز الدفعه كلها تشوفها
دخلنا شفوي لدكتور مهدي
وكان الحوار التالي
هو / إيه رأيك في النقاب
أنا / رأي فقهي ولا رأي شخصي
هو / لا رأي شخصي
أنا / بحبه
هو / لا رأي فقهي
أنا / خلاف بين الوجوب والإستحباب
هو / بس هي في الشغل مع زمايلها لما تغطي وشها أحنا مش قلنا تقلعه بس تلبسه بره
أنا / لو مش مضطرة تقعد في البيت
هو / أنت كده جدع تقعد في البيت ليك عندي درجة كويسة
حسيت إنه فهم كلامي غلط فقلبت التربيزه
هو / برده فيه مشاكل أمنية فيه ولد دخل المدينه الجامعية مع واحدة متجوزه عرفي و..
أنا / خطأ أمني لازم واحدة تفتشها
هو / بيبقي فيه إحراج لأنها منقبة وكده
أنا / ما هو فيه مجرمين بيلبسوا لبس ضباط شرطة نقول للضباط ما يلبسوش ميري
هو / لا مش كده وبعدين هو عادة جاهليه
أنا / أقرها الإسلام
هو / لا ما أقرهاش مش مهم .....وسألني الأسئلة الشفوي
كان سؤالين متكرين وسؤال جاوبت عليه
وقال حظك حلو يلا
ومشينا الحمد لله
هل كده أنا نافقته أو إديته مراده أو تنازلت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
أرجو الرد؟

dr_ahmed aasy
عضو جديد
عضو جديد
dr_ahmed aasy

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: هذا ما حدث في غرفة العميد   هذا ما حدث في غرفة العميد Icon_minitimeالسبت 15 يناير 2011 - 15:59

تمام يا شيخ ....هو ده الرد الطبيعى _بس يعنى ايه تقعد فى البيت ..افرض مضطره!!!!!!!!

(وبعدين هو مش سالك على اللحيه ولا هو شايفها نقاب)

صلى عاى الحبيب
حسام المعظمى

المدير العامالمدير العام
حسام المعظمى

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: هذا ما حدث في غرفة العميد   هذا ما حدث في غرفة العميد Icon_minitimeالسبت 15 يناير 2011 - 17:08

هههههههههههههههههههههههه احمد ربك يا احمد ماشى معاك حلاوه يا عمى مين قدك
انا قلتلك هوه بيطلع المنقبات من اللجنه. تلبسله انت نقاب وتكون من المنقبين عشان ترضيه(وهوه فيه نقاب للرجاله؟على ما اظن فيه الاثر عن عمر لما امر برجل فحلق له لحيته وكان فاتن فظل كذلك فامر فحلق راسه فظل فاتن فامر بالنقاب ( والنقاب من الاسلام يا فضيلة الامام ولا كان عنوان الكتاب ايه للرد على طنطاوى

والله كنت مشوق اعرف ايه اللى حصلك خصوصا ما فيش دوره ولا حاجه تحوش عنك
الحمد لله عدت على خير عبقال البقية تعدى
رحيق
عضو جديد
عضو جديد
رحيق

انثى
العمل/الترفيه : اجعل لسانك رطبا بذكر الله

مُساهمةموضوع: رد: هذا ما حدث في غرفة العميد   هذا ما حدث في غرفة العميد Icon_minitimeالسبت 15 يناير 2011 - 18:16

العميد دة انسان متخلف ورجعى ودارس علم دنيوى بحت مش متلازم بالدين ولا حاجة
وانسان متغطرس ومتجبر ومتكبر على خلق الله ووالله ربنا هيورينا كلنا فيه يووووووووووووووووووووم
الله ينتقم منه اللى عاوز يهتك ستر الله تعالى على البنات المحتشمات العفيفات
دا كفاية انهم بيساعدوا الشباب على غض البصر وبييجوا ينصحونا احنا والمتبرجات الله يبارك فى هذه البنات
اللى بيساعدوا على انتشار الدين
دا العميد كدة فى مصيبة وهو مش حاسس
بيحارب شرع ربنا سبحانه وتعالى
دول بنات عفيفات
ربنا يجعلنا كلنا زيهم
والله كفاية انهم بيفكرونى بايام النبى والصحابيات وان شاء الله ربنا هيحفظهم من كل شر
لانهم بيعملوا على ارضاء ربنا سبحانه وتعالى

معلش انا انفعلت شوية لانه حصل امامى موقف انه سحب الورقة من البنت المنتقبة لانها رفضت تظهر وجهها للرجال والبنت ياعينى قعدت تعيط بحرقة فى قلب الامتحان
الله يبارك فيها ويعزها كمان وكمان
Ali Hasan
مشرف الفرق الدراسية
Ali Hasan

ذكر
العمل/الترفيه : ط.ب

مُساهمةموضوع: رد: هذا ما حدث في غرفة العميد   هذا ما حدث في غرفة العميد Icon_minitimeالسبت 15 يناير 2011 - 18:25

لا تـــعليـــــــــــــــــــــــق
Ali Hasan
مشرف الفرق الدراسية
Ali Hasan

ذكر
العمل/الترفيه : ط.ب

مُساهمةموضوع: رد: هذا ما حدث في غرفة العميد   هذا ما حدث في غرفة العميد Icon_minitimeالسبت 15 يناير 2011 - 18:25

لا تـــعليـــــــــــــــــــــــق
اللهم حرر الاقصي
عضو مشارك
عضو مشارك

انثى
العمل/الترفيه : الاستغفاروالصلاة علي النبي لقوله(صلي الله عليه وسلم)""من لزم الاستغفار جعل الله له من كل هم فرجا ومن كل ضيق مخرجا ورزقه من حيث لا يحتسب""صدق رسول الله صلي الله عليه وسلم

مُساهمةموضوع: السلام عليكم ورحمة الله وبركاته....   هذا ما حدث في غرفة العميد Icon_minitimeالسبت 15 يناير 2011 - 18:27

جزاكم الله كل الخير ايها الاخوه لاثارتكم هذا الموضوع ,والذي اعتقد الناس فيه انه امر عادي والكلام فيه لا ياتي بفائده
ولكن لا يعون قدر مسئولية كتمان الحق والتهاون بأمر الله ورسوله....

لذللك اوجه شكري وتقديري لهذا الاخ الكريم فيما قاله عن النقاب..لانه لم يهاب احد الا الله تعالي..

واقول له ان ما قاله ليس نفاقا ,ولكن هذا القول ما اقره واتفق عليه جميع شيخونا جزاهم الله عنا كل الخير ونفعنا بعلمهم وهو ان (النقاب فضيله وليس فرض أي ان من أخذ به يثاب علي ذلك ,ومن تلركه لا يعاقب عليه ولكن بشرط (أمن الفتنه)فهل هذا الشرط متوفر في زماننا!!الله المستعان..
والدليل ايضا على وجوب النقاب هو كلام الذى لاينطق عن الهوى صلى الله عليه وسلم فى احاديث النظر الى المخطوبه
وأحب ان اقول ان العميد عندما سأللك هذا السؤال قد لا يكون هدفه الاجابه..فلم لم يسأل باقي الاخوه غير الملتحين عن هذا الأمر.وقد لم يكن يخطر بباله أن ترد عليه هذا الرد فلذللك لم يكتفي بسؤال واحد فقط...

فجزاك الله كل الخير عما قلته بصدق ولا تجعل للشيطان سبيلا يوسوس به أليك...فما قلته مصداقا لقول رسول الله صلي الله عليه وسلم:"من رأي منكم منكرا فليغيره بيده فان لم يستطع فبلسانه فان لم يستطع فبقلبه,وذلك أضعف الأيمان"صدق رسول الله صلي الله عليه وسلم...

وأسأل الله العظيم أن يهديني ويهدي جميع شباب المسلمين وبناتهم لما يحبه ويرضاه....

اللهم اهدي ولاة أمورنا لما تحبه وترضاه...أمين...

اللهم ارنا الحق حق وارزقنا اتباعه وارنا الباطل باطل وارزقنا اجتنابه
وجزاكم الله كل خير...

AA...

عدل سابقا من قبل اللهم حرر الاقصي في السبت 15 يناير 2011 - 20:29 عدل 1 مرات
loverdoctor
عضو جديد
عضو جديد

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: هذا ما حدث في غرفة العميد   هذا ما حدث في غرفة العميد Icon_minitimeالسبت 15 يناير 2011 - 18:32

داري علي شمعتك نقيد ......ومش تتكلك Twisted Evil كتبر ...حني لا تكون من............ . وصلي علي الحبيب
د/ جمال العيسوى

المدير العامالمدير العام
د/ جمال العيسوى

ذكر
العمل/الترفيه : دكتور بيطرى

مُساهمةموضوع: رد: هذا ما حدث في غرفة العميد   هذا ما حدث في غرفة العميد Icon_minitimeالسبت 15 يناير 2011 - 19:16

اللهم اعز من اعز الاسلام وذل من اراد الذلة للاسلام والمسلمين
روضة الجنان
عضو مشارك
عضو مشارك
روضة الجنان

انثى

مُساهمةموضوع: رد: هذا ما حدث في غرفة العميد   هذا ما حدث في غرفة العميد Icon_minitimeالسبت 15 يناير 2011 - 20:40

اللهم ارنا الحق حقا وارزقنا اتباعه وارنا الباطل باطلا وارزقنا اجتنابه
حسام المعظمى

المدير العامالمدير العام
حسام المعظمى

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: هذا ما حدث في غرفة العميد   هذا ما حدث في غرفة العميد Icon_minitimeالسبت 15 يناير 2011 - 20:47

الله الله
ما تيجوا نخليها تونس هنا بقه
د/رحيق محتاجه درس فى اللغه لتعلم الديمقراطيه فى الكلام بمعنى انك تقول اللى انت عايزه بدون ما احد يمسك عليك كلمه

واحنا وضحنا خمس الاف مرة موقفنا من العصيان والخروج عن امر الحاكم

وبصراحه من الحوار اللى قراته كده العميد راجل شيك اوى وجنتل اوى وكفايه انه مامدش اديه ههههههههههههههه
بالراحه شويه
اللهم حرر الاقصي
عضو مشارك
عضو مشارك

انثى
العمل/الترفيه : الاستغفاروالصلاة علي النبي لقوله(صلي الله عليه وسلم)""من لزم الاستغفار جعل الله له من كل هم فرجا ومن كل ضيق مخرجا ورزقه من حيث لا يحتسب""صدق رسول الله صلي الله عليه وسلم

مُساهمةموضوع: رسالة الى دكتور مهدى   هذا ما حدث في غرفة العميد Icon_minitimeالسبت 15 يناير 2011 - 20:57

ربنا يهديك يادكتور مهدى رغم كل اللى بتعمله فينا وتتق يوم يعض الظالم علي يديه ويقول الكافر يليتني كنت ترابا ويارب اهدي بنااااااااااات المسلمييييين اجمعين امييييين يارب العالمين وجزي الله الاخت صاحبة لقب رحيق كل الخير وربنا يهديها ويهدينا لما يحبه ويرضى
MYFY.AboEad
عضو مشارك
عضو مشارك
MYFY.AboEad

ذكر
العمل/الترفيه : vet.med

مُساهمةموضوع: رد: هذا ما حدث في غرفة العميد   هذا ما حدث في غرفة العميد Icon_minitimeالسبت 15 يناير 2011 - 21:03

عارف لو قانون وهو بينفذه مرغم نقول رحمه بس المصيبه انه مقتنع بيه وبيجادل كمان نظام انك لو سألته صليت الظهر ساعتها هيقولك انا على سفر مهو فقيه بقى وده مدلول حديث الرسول الرويبضه لمى يتكلم في علم يجهله لا وكمان يجادل باقتناع
وهيا دي مشكله مصر ان الناس من صغرها متربتش على قال الله وقال الرسول اتربت على ونبي ووحياتك ودق الشماسي
مشربوش توحيد من صغرهم ولمى القلب يدخل فيه شركيات زي الحلف بغير الله ورفع شعار مخالف لعقيده المسلمين ونصلي معا
هتلاقي اشكال والوان تاليف وتحريف وتلوين وتزين لا واقتناع ومجادله واخيرا يدعوا الحمد لله انه فهمنا وعلمنا

يارب ارزقنا توحيدك بالعباده اللهم اخرجنا من ظلمات الجهل والوهن الى انوار المعرفة والعلم ومن وحول النزوات الى جنات القربات
ابراهيم عليه السلام ما خير بين اثنين الله احدهما الا اختار الله

د/ جمال العيسوى

المدير العامالمدير العام
د/ جمال العيسوى

ذكر
العمل/الترفيه : دكتور بيطرى

مُساهمةموضوع: رد: هذا ما حدث في غرفة العميد   هذا ما حدث في غرفة العميد Icon_minitimeالسبت 15 يناير 2011 - 21:54

يتم قفل الموضوع نظرا لخروجه عن حدود الادب المسموح بها ف المنتدى ويتم ارساله الى الارشيف

هذا ما حدث في غرفة العميد
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» غرفة الشات
» عبد الله يوقع للزمالك و يؤكد العميد اعاد الحياه لي مرة اخرى
» علاقة الأستاذ والتلميذ مع العميد تتقدم أبرز لقطات مشوار زيزو
» خاص: عمرو زكي سعيد بإستقبال مجلس الإدارة والجهاز الفني.. وينسق مع العميد للعودة للزمالك