نيوفيت newvet
خوفى انــــــــــــــــــــــــــــــــا 303fpd11
تحية طيبة زائرنا العزيز نرجو منك االتسجيل معنا على منتدانا او التعريف بنفسك اذا كنت عضو

مع تحيات ادارة المنتدى
نيوفيت newvet
خوفى انــــــــــــــــــــــــــــــــا 303fpd11
تحية طيبة زائرنا العزيز نرجو منك االتسجيل معنا على منتدانا او التعريف بنفسك اذا كنت عضو

مع تحيات ادارة المنتدى
نيوفيت newvet
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

نيوفيت newvet

| الطب البيطرى الحديث | الاطباء البيطريين |

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخولدخول

خوفى انــــــــــــــــــــــــــــــــا

new_moon
Nor AL Hoda
metcho
حسام المعظمى
الأسد الأبيض
The Infintude
محمد عنانى
د/محمود البحراوى
lo2lo2a
13 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
lo2lo2a
عضو فضى
عضو فضى
lo2lo2a

انثى

خوفى انــــــــــــــــــــــــــــــــا Empty
مُساهمةموضوع: خوفى انــــــــــــــــــــــــــــــــا   خوفى انــــــــــــــــــــــــــــــــا Icon_minitimeالجمعة 5 نوفمبر 2010 - 12:29

فى معظم الوقت تصيبنا حالات من الخوف الشديد الخوف على كل شئ من اى شئ
الخوف من ضياع كل ما نحن فيه سواء صحه ..مال..سلطه..حتى الخوف من ضياع الفقر (ماذا سأفعل اذا اصبحت غنيا سأخسر ماذا فى المقابل) خوف من ضياع الحبيب .من ضياع الصديق...من موت الام .من موت الاب........ من موت اخواتك......من موتك؟؟؟؟؟؟؟؟
من فقدان اولادك .
سبحان الله ..............اشياء كثيره ترعبنا وتقلقنا
فقط توكل على الله ولا تخف
بس برده فى حاجات كده هبله شويه بتخوفنا اصلنا لو مش خفنا مش هنعيش
.
.
.
.
اكتر حاجه بتخوفنى انى ملقيش حد يسأل عليه
وبستغرب لو حد اتصل يسأل عليه اكيد عايز حاجه غير انه يطمن عليه
بقى نادر قوى ان حد يأخد باله منك ويحافظ عليك.
كل انسان اللى قادر يعمله للتانى انه يقول (خلى بالك من نفسك)
وليه انت متخليش بالك عليه وتحافظ عليه .
وطبعا فى حاجات كتير تانيه بخاف منها
اولا : ام سحلول
ثانيا : الساحره ام ضوافر طويله بترعب منها مووووووووووووووووووووووووووت
مره زمان كنت عند واحده قريبتنا (طنط عايده الله يرحمها وينور قبرها)
اقعدتنا كلنا كنا لسه صغيرين حوالى 7 سنين كل العيال الصغيره والنور اتقطع وولعوا شمعه جو رعب جامد وقعدت تحكى لينا حكايه الساحره الشريره أم ضوافر طويله وازاى كانت عايزه تاكل البنات القمامير اللى هما احنا طبعا واحنا مرعوبين ومحدش قادر يقوم من مكانه طبعا النور مقطوع وباب الشقه مفتوح وفجأه على سهوه النور جه و ابنها كان طلع برا والنور مقطوع واول ما جه النور والواحد حس انه خلاص بقى فى الامان يقوم خاضضنا ابن اللذينا يالهوى قاعدنا نصرخ ساعه (الله ايام جميله والله )
ثالثا:
بخاف من الوش التانى للناس لان كل الناس ليها وش تانى ببقى حاسه بيه بس بخاف انهم يتعملوا بيه معايا سواء بخير او شر
رابعا:
بخاف من نفسى جدا
خامسا:
رغم ان كل الناس بتنتقدنى وبقبل نقدهم الا اللى بحبهم قووى بزعل لو انتقضنى لانهم بكده شاف فيه حاجه ناقصه وانا مش قادره اشوف فيهم حاجه ناقصه (محدش يدقق اى حد بحبه سواء اصحابى واهلى ) بس للاسف بكون مقتنعه انى انا صح عشان كده بخاف اقولهم انى زعلانه وبسكت وخلاص.
واخيرا وليس باخر بخاف من التقدم ف السن مش عايزه اعيش كتير معرفش ليه؟؟؟؟؟
والاعمار بيد الله
كفايه كده هو انا لازم اكتب كل حاجه بخاف م
نها

د/محمود البحراوى
عضو فضى
عضو فضى
د/محمود البحراوى

ذكر
العمل/الترفيه : vet

مُساهمةموضوع: رد: خوفى انــــــــــــــــــــــــــــــــا   خوفى انــــــــــــــــــــــــــــــــا Icon_minitimeالجمعة 5 نوفمبر 2010 - 12:58

ههههههههههههههههههههه
ايه جو الخوف والرعب اللى انت عايشه فيه ده مفيش حاجه تستاهل الواحد يخاف عليها كله محصل بعضه
وعلى راى كتكوت ما بدال اكده ميت واكده ميت يبقى اخاف من ايه؟
محمد عنانى
مشرف المنتدى العاممحمد عنانى

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: خوفى انــــــــــــــــــــــــــــــــا   خوفى انــــــــــــــــــــــــــــــــا Icon_minitimeالجمعة 5 نوفمبر 2010 - 15:51

عندك حق فعلا كتير من المخاوف دى يتقلق كثير منا أحيانا بس طبعا مش أم سحلول ولا الساحره أم ضوافر طويله .

انا كمان بخاف الوش التانى للناس بل بخاف إن الناس اللى أعرفها يكون لهم وش تانى غير اللى أنا أعرفه بس دايما بكون عامل حسابى إن أى حد ممكن يكون له وش تانى فباخد بالمثل حرص من صاحبك ولا تخونوش .

أما نفسى فدى بترعب منها جدا لإنى عارف إنها مش بتأمرنى غير باللى يؤذينى فبخاف أسمع كلامها وبخاف أضعف أمامها .

بالإضافه لكده بخاف جدا إن حد يزعل منى وبيصيبنى درب من القلق لو حسيت إن حد زعل من كلامى أو إن كلامى جرحه وطبعا من غير ما أقصد علشان كده بحبس جوايا كتير من الكلام اللى ممكن أحس إن صاحبى ممكن يتضايق منه حتى وإن كان ما يضايقش وفى نفس الوقت بتراجع وفورا عن أى كلمه قلتها وزعلت حد وببادر بالإعتذار .
لأ بجد بكره جدا إن ح يزعل منى ويتجنبنى ولو حصل يبقى على طول أنفذ أمر النبى " وخيرهما الذى يبدأ بالسلام "

مشكوره على الموضوع ده يا دكتوره فعلا موضوع جميل جزاكم الله خيرا .
lo2lo2a
عضو فضى
عضو فضى
lo2lo2a

انثى

مُساهمةموضوع: رد: خوفى انــــــــــــــــــــــــــــــــا   خوفى انــــــــــــــــــــــــــــــــا Icon_minitimeالجمعة 5 نوفمبر 2010 - 16:03

[quote="د/محمود البحراوى"]ههههههههههههههههههههه
ايه جو الخوف والرعب اللى انت عايشه فيه ده مفيش حاجه تستاهل الواحد يخاف عليها كله محصل بعضه
وعلى راى كتكوت ما بدال اكده ميت واكده ميت يبقى اخاف من ايه؟[/quot

مشكور ع مرورك دكتور محمود
بس برده الانسان جواه خوف حتى وان مش فارقه معاه هتلاقى حاجه غصب عنك تخاف عليها مش بس منهالو بتحب حد قوووى اكتر من روحك هتخاف تزعله او يضيع من قدام عنيك وهكذا
lo2lo2a
عضو فضى
عضو فضى
lo2lo2a

انثى

مُساهمةموضوع: رد: خوفى انــــــــــــــــــــــــــــــــا   خوفى انــــــــــــــــــــــــــــــــا Icon_minitimeالجمعة 5 نوفمبر 2010 - 16:07

محمد عنانى كتب:
عندك حق فعلا كتير من المخاوف دى يتقلق كثير منا أحيانا بس طبعا مش أم سحلول ولا الساحره أم ضوافر طويله .

انا كمان بخاف الوش التانى للناس بل بخاف إن الناس اللى أعرفها يكون لهم وش تانى غير اللى أنا أعرفه بس دايما بكون عامل حسابى إن أى حد ممكن يكون له وش تانى فباخد بالمثل حرص من صاحبك ولا تخونوش .

أما نفسى فدى بترعب منها جدا لإنى عارف إنها مش بتأمرنى غير باللى يؤذينى فبخاف أسمع كلامها وبخاف أضعف أمامها .

بالإضافه لكده بخاف جدا إن حد يزعل منى وبيصيبنى درب من القلق لو حسيت إن حد زعل من كلامى أو إن كلامى جرحه وطبعا من غير ما أقصد علشان كده بحبس جوايا كتير من الكلام اللى ممكن أحس إن صاحبى ممكن يتضايق منه حتى وإن كان ما يضايقش وفى نفس الوقت بتراجع وفورا عن أى كلمه قلتها وزعلت حد وببادر بالإعتذار .
لأ بجد بكره جدا إن ح يزعل منى ويتجنبنى ولو حصل يبقى على طول أنفذ أمر النبى " وخيرهما الذى يبدأ بالسلام "

مشكوره على الموضوع ده يا دكتوره فعلا موضوع جميل جزاكم الله خيرا .

لك الشكر ايضا دكتور محمد شكرا ع مرورك
خوفى من العفاريت والساحرات الشريره ده كان زمان ايام ما كنا اطفال انا كنت بكتب ع كل الخوف اللى بيقابل اى انسان ف مراحل عمره المختلفة
وى رب ميكنش ف وش تانى لاى حد من لااصحابنا او معارفنا او اى حد من البشر كلهم

امين ى رب العالمين
د/محمود البحراوى
عضو فضى
عضو فضى
د/محمود البحراوى

ذكر
العمل/الترفيه : vet

مُساهمةموضوع: رد: خوفى انــــــــــــــــــــــــــــــــا   خوفى انــــــــــــــــــــــــــــــــا Icon_minitimeالجمعة 5 نوفمبر 2010 - 16:58

منهالو بتحب حد قوووى اكتر من روحك هتخاف تزعله او يضيع من قدام عنيك وهكذا

فعلا عندك حق وانا فعلا بخاف ازعل اى حد منى حتى ولو ماكنش صديق ليا
The Infintude
مشرف المنتدى العامThe Infintude

انثى
العمل/الترفيه : dr_vet

مُساهمةموضوع: رد: خوفى انــــــــــــــــــــــــــــــــا   خوفى انــــــــــــــــــــــــــــــــا Icon_minitimeالسبت 6 نوفمبر 2010 - 6:49

الخوف دا نعمه من نعم الله علينا
لو ماخفناش يبقي هنعمل حاجات كتير قوي غلط في حياتنا
فالخوف بيخلنا نعمل حساب لمواقفنا وحراكتنا وتفكيرنا حتي في قرراتنا كمان

فمش تقلقي يالؤلؤه الخوف دا ظاهره صحيه
الأسد الأبيض
عضو جدير
عضو جدير
الأسد الأبيض

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: خوفى انــــــــــــــــــــــــــــــــا   خوفى انــــــــــــــــــــــــــــــــا Icon_minitimeالسبت 6 نوفمبر 2010 - 13:58

موضوع جميل وملموس فى الحياة
حسام المعظمى

المدير العامالمدير العام
حسام المعظمى

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: خوفى انــــــــــــــــــــــــــــــــا   خوفى انــــــــــــــــــــــــــــــــا Icon_minitimeالسبت 6 نوفمبر 2010 - 18:39

يا رب خوفنا الاخرة وخوفنا النار وطمعنا فى الجنة بعملنا وحسّنا لا باملنا يا رب العالمين
ويارب ما نكون من متعددى الاوجه ويكون جوهرنا كظاهرنا اللهم امين
metcho
مشرف القسم الرياضىmetcho

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: خوفى انــــــــــــــــــــــــــــــــا   خوفى انــــــــــــــــــــــــــــــــا Icon_minitimeالسبت 6 نوفمبر 2010 - 18:53

موضوع جمييييييييييييل وردود محترمة
lo2lo2a
عضو فضى
عضو فضى
lo2lo2a

انثى

مُساهمةموضوع: رد: خوفى انــــــــــــــــــــــــــــــــا   خوفى انــــــــــــــــــــــــــــــــا Icon_minitimeالسبت 6 نوفمبر 2010 - 19:30

The Infintude
الحمد لله ع هذه النعمه
الأسد الأبيض
فعلا كلنا بنشعر بيه ف حياتنا وجزء مننا
حسام المعظمى
امين ى رب العالمين
metcho
اكيد طبعا كل الردود محترمه لان كل اللى ع المنتدى احسن ناس بارك الله فيكم

وشكرا لمروركم الكريم
Nor AL Hoda
عضو جديد
عضو جديد

انثى

مُساهمةموضوع: رد: خوفى انــــــــــــــــــــــــــــــــا   خوفى انــــــــــــــــــــــــــــــــا Icon_minitimeالسبت 6 نوفمبر 2010 - 19:53

عسل يا لؤلؤه بجد ضحكتينى
وعموما ياستى انا من هنا ورايح هسأل عليكى لوجه الله من غير مصلحه خالص
واتمنى نكون اصحاب وياريت تقبلينى صديقه ليكى
اختك ف الله نور الهدى
lo2lo2a
عضو فضى
عضو فضى
lo2lo2a

انثى

مُساهمةموضوع: رد: خوفى انــــــــــــــــــــــــــــــــا   خوفى انــــــــــــــــــــــــــــــــا Icon_minitimeالإثنين 8 نوفمبر 2010 - 22:30

اهلا بيكى ى صديقتى واختى وده شرف ليه اانك تسألى عليه والله وهكون مبسوطه كتير
new_moon
عضو فضى
عضو فضى
new_moon

انثى

مُساهمةموضوع: رد: خوفى انــــــــــــــــــــــــــــــــا   خوفى انــــــــــــــــــــــــــــــــا Icon_minitimeالأربعاء 10 نوفمبر 2010 - 19:53

وبستغرب لو حد اتصل يسأل عليه اكيد عايز حاجه غير انه يطمن عليه

عارفه يالولو كلامك ده حقيقى وموجود

انا عندى بقى من الصحاب اللى تقولك انتى مبتساليش ليه واخس عليكى والجو ده وهى اصلا مبتسالش عليكى نهائى ولا انتى ف دماغها وبضطر اقولها معلش متزعليش

بس عارفه زى مافيه الوحش فيه الصاحب اللى بجد

والله يابنتى عندى صاحبتى اللى ربنا يخليهالى لو بس قلتلها ف السكشن انا مصدعه تتصل بيا ف البيت وتقولهم صحوهالى م النوم اطمن عليها ههههههههههههههههههه

ربنا يخليهالى يارب

ويكرمك باللى فيه الخير امين يارب
lo2lo2a
عضو فضى
عضو فضى
lo2lo2a

انثى

مُساهمةموضوع: رد: خوفى انــــــــــــــــــــــــــــــــا   خوفى انــــــــــــــــــــــــــــــــا Icon_minitimeالأربعاء 10 نوفمبر 2010 - 22:10

الله يخليكى ى اختى بس تبقى تقولى ليه مين صحبتك دى عشان اصاحبها وينولنا من الحب جانب ونلاقى حد يسأل علينا
new_moon
عضو فضى
عضو فضى
new_moon

انثى

مُساهمةموضوع: رد: خوفى انــــــــــــــــــــــــــــــــا   خوفى انــــــــــــــــــــــــــــــــا Icon_minitimeالأربعاء 10 نوفمبر 2010 - 22:30

يالهوى يالولو انا تحت امرك بس هو مينفعش انا؟؟؟؟ بدالها يعنى دنا حتى كفاءه
lo2lo2a
عضو فضى
عضو فضى
lo2lo2a

انثى

مُساهمةموضوع: رد: خوفى انــــــــــــــــــــــــــــــــا   خوفى انــــــــــــــــــــــــــــــــا Icon_minitimeالجمعة 12 نوفمبر 2010 - 19:40

حبيبه قلبى هخسر ايه لو انتو الاتنين ده انتو تسلمو ى رب من كل شر ويحفظكم ويخليكوا ياللى بتسئلو عليه
ابو ناصف
عضو جديد
عضو جديد
ابو ناصف

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: خوفى انــــــــــــــــــــــــــــــــا   خوفى انــــــــــــــــــــــــــــــــا Icon_minitimeالأحد 14 نوفمبر 2010 - 20:57

موضوع جميل جدا ...
بس الخوف ده ظاهره طبعيه جدا
ابا ما كان سبب الخوف ..وايا ماكانت اعراضه بس المهم ان الخوف ده ما يوصلش بينا لمرحله نفسيه تخلينا نشك فى الحوالينا لاننا خايفين منهم سواء كان خايفين انهم بيسألوا علشان مصلحه او غيره المهم انه يسأل يبقوا مشكور وبعدين النهارده هيأل على مصلحه بكره يسأل عليه
بعدين بكره يبقوا انا كسبت صاحب جديد
انما الخوف من ام سيحلول والساحره ام طوافر طويله فدى مرحله احنا كلنا مرينا بيها
ومن خاف سلم
lo2lo2a
عضو فضى
عضو فضى
lo2lo2a

انثى

مُساهمةموضوع: رد: خوفى انــــــــــــــــــــــــــــــــا   خوفى انــــــــــــــــــــــــــــــــا Icon_minitimeالإثنين 15 نوفمبر 2010 - 9:57

ههههههههههههههههه

من خاف سلم فعلا ى ابو ناصف

اسعدنى مرورك
موناليزا
عضو جديد
عضو جديد
موناليزا

انثى

مُساهمةموضوع: رد: خوفى انــــــــــــــــــــــــــــــــا   خوفى انــــــــــــــــــــــــــــــــا Icon_minitimeالثلاثاء 7 ديسمبر 2010 - 10:19

اكتر حاجه بتخوفنى انى ملقيش حد يسأل عليه
فعلا دي اكتر حاجه بتخوفنى وبتجرحنى
موضوع رائع
هلا ...فيت
عضو جديد
عضو جديد
هلا ...فيت

انثى

مُساهمةموضوع: رد: خوفى انــــــــــــــــــــــــــــــــا   خوفى انــــــــــــــــــــــــــــــــا Icon_minitimeالجمعة 10 ديسمبر 2010 - 18:04

رائع
تسلم ايدك
الدكتور
عضو جديد
عضو جديد

مُساهمةموضوع: رد: خوفى انــــــــــــــــــــــــــــــــا   خوفى انــــــــــــــــــــــــــــــــا Icon_minitimeالجمعة 10 ديسمبر 2010 - 20:47

فعلا الخوف ده امر طبيعى فى الانسان انتى قلتى بنفسك زمان كان فى حاجات خوفتكوكل ما الانسان بيكبر خوفه بيزيد معاه وخاصه احنا فى عصر الكمبيوتر والتكنلوجبا كل ده بياثر فى الناس وبيبعدهم عن بعض اكتر واكتر دلوقتى السؤال بقى بالتليفون بكره مش هيبقى فى خالص ربنا يسترها
lo2lo2a
عضو فضى
عضو فضى
lo2lo2a

انثى

مُساهمةموضوع: رد: خوفى انــــــــــــــــــــــــــــــــا   خوفى انــــــــــــــــــــــــــــــــا Icon_minitimeالسبت 18 ديسمبر 2010 - 22:21

ربنا يسترها ويفضل ف ود ومحبه ما بين البشر

اسعدنى مروركم الكريم

خوفى انــــــــــــــــــــــــــــــــا
صفحة 1 من اصل 1